מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן – מהו ולמי הוא מתאים

ניתוח מתיחת הבטן נועד כדי לסייע לאנשים שצורת בטנם השתנתה במהלך השנים באופן בו הצטברו באזור עודפי עור או שומנים "עקשניים". הניתוח מומלץ במיוחד עבור נשים לאחר לידות, אנשים שירדו במשקל באופן משמעותי וכד'. במהלך הניתוח, מוסרים הן השומנים והן העור העודף, תוך הידוק שרירי הבטן ועל ידי כך, מתקבלת בטן שטוחה לטווח הארוך.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן מתאים הן לגברים והן לנשים אשר סובלים מעודפי עור ו\או שומן, ואינם נמצאים במשקל מסוכן או סובלים ממחלה בריאותית שאינה מאפשרת לאדם לעבור את הניתוח. חשוב לציין שכל עלייה של 5 ק"ג ומעלה לאחר הניתוח יכולה לפגוע בתוצאותיו מבחינה אסתטית ולכן, לאישה שמתכננת עלייה במשקל כתוצאה מהריונות, מומלץ לשקול לדחות את הניתוח לכמה שנים קדימה. כמו כן, על הרופא המנתח לבדוק היטב את נתוניו האישיים של המטופל כדי לבחון את צורת הבטן, שקלול הגובה והמשקל וכן, מיקום השרירים או קיומם של בקעים. חשוב לציין כי הניתוח אינו מתאים לאנשים בעלי עודף משקל גבוה מאוד, אולם הרופא המנתח יצטרך לבדוק זאת בעת הייעוץ.

שלבי הניתוח

שלבי ניתוח מתיחת הבטן כוללים 3 עיקריים:

• הסרת עודפי שומן מאזור הבטן האמצעית והתחתונה.
• חיזוק שרירי הבטן הרופפים.
• מתיחת העור, תוך הסרת שאריות העור והשומן שנשארו באזור.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ובממוצע, אורך בין 2.5 שעות ל-4 שעות.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

החלמה מלאה מהניתוח תתקיים לרוב כ-6 שבועות לאחר הניתוח, אולם קיימים מטופלים שיוכלו לחזור לתפקוד מלא כבר אחרי שבועיים (לא כולל ביצוע פעילות גופנית מאומצת). מהירות ההחלמה, תלויה ביכולותיו הגופניות האישיות של האדם ובמאפיינים כמו: גיל, מורכבות הניתוח וכד'.

זמן קצר לאחר הניתוח, הבטן תהיה בצקתית והאדם יתקשה לעמוד או לנוע בחופשיות. עם זאת, כדי לזרז את ההחלמה ולמנוע את היווצרותם של קרישי דם במקום, רצוי לנסות וללכת זמן מה ביום, בהתאם ליכולות הגופניות ולהמלצת הרופא.

האם ייתכנו סיבוכים אחרי הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן שנעשה על ידי איש מקצוע, נחשב לבטוח לרוב, אך עם זאת, כמו בכל ניתוח כירורגי, גם במקרה זה ייתכנו סיכונים וסיבוכים שונים, כגון זיהום באזור הצלקת, דימום מוגבר, "הירדמות" של אזור הניתוח, הצטלקות שאינה אסתטית, הצטברות נוזלים בחלל הבטן ועוד. כדי למזער את הסיכונים ככל הניתן, יש לפנות למרפאה מיומנת ובעלת ניסיון בהליכים שכאלה לשם קבלת ייעוץ מתאים והדרכה אישית לאחר הניתוח.

מה עלות הניתוח?

במקרה של ניתוח מתיחת בטן מחיר משתנה מאוד בהתאם לסוג והיקף הניתוח, הכולל מאפיינים כמו: כמות השומן הנדרשת להורדה, עודפי העור הנדרשים להורדה, חלקי הבטן השונים הזקוקים לעיצוב וכמו כן, גם שאיבת השומן הנדרשת, במידה וקיים צורך. לכן, מומלץ לכל אדם השוקל לעבור את הניתוח להגיע לייעוץ במרפאה מוסמכת לשם קבלת חוות דעת מקצועית אודות ההליך המומלץ עבורו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *