חשיבות פעילות גופנית ביתית

החורף כבר בפתח וזה הזמן הנכון לדעת הכול על חשיבותה של פעילות גופנית ביתית. בכתבה שלפניכם תוכלו למצוא את הסיבות הנכונות לבצע פעילות גופנית בבית וגם את השיטות הנכונות לצורך כך.

פעילות גופנית בבית – מדוע היא חשובה ונחוצה לכולנו?

קיומה של פעילות גופנית תדירה וקבועה, מאפשרת לכל אחד ואחת מאיתנו לשמור על מערכות הגוף ולסייע לכל אחת מהן לבצע את פעולתה ביעילות. הפעילות הגופניות היומיומית מסייעת בהפחתת הסיכון לחלות במחלות שונות ואף תורמת רבות למצב רוחנו ולאופן בו אנו מתמודדים עם אתגרי החיים, סטרס ומצבי לחץ. מכיוון שהחיים המודרניים הפכו להיות עבור כולנו תובעניים, לחוצים ואינטנסיביים מדיי, הרי שבקושי נותר לנו זמן (או כוח) לקיים פעילות גופנית סדירה במכוני כושר, מועדוני ספורט וכדומה, ולכן, חשוב שננצל את הזמן העומד לרשותנו כאשר אנו בתוך ביתנו וגם בסביבה הביתית שלנו נקדיש מספר דקות ביום לצורך קיומה של פעילות גופנית.

מה זאת בכלל פעילות גופנית ביתית?

על מנת להמליץ לכם על שיטת אימון ביתית כזו או אחרת, יש לדבר תחילה על מהי פעילות גופנית ביתית. פעילות זו יכולה להיות כל פעילות מאמצת או מתונה אותה אתם מקיימים בתוך סביבת המגורים ובצמוד אליה, בין אם מדובר בטיפוס במדרגות במקום שימוש במעלית ובין אם מדובר באימון יומיומי על סטפר ביתי או על הליכונים חשמליים ביתיים. בשני המקרים, חשוב לתפוס את המומנטום ולנצל את הרגע הפנוי שיש שלכם ולהקדיש מספר דקות לכל פעילות גופנית כזו או אחרת בבית. לצורך העניין, אתם יכולים להחזיק בביתכם משקולות לצורך אימוני משקולות ולאורך היום להקדיש פרקי זמן קבוצים לסשנים קצרים של הרמת משקולות.

היתרון המרכזי של פעילות גופנית ביתית

כפי שמבואר לעיל, היתרון המרכזי של הפעילות הגופנית הביתית, טמון בעובדה שהיא מאפשרת את קיומה לאורך כל שעות הימצאותם בבית ולאו בהכרח כפעילות אינטנסיבית של חצי שעה עד שעה או יותר. יתרון נוסף טמון בעבודה שהבית הוא המקום האידיאלי עבורכם לקיומה של פעילות גופנית בחורף וכל זאת מבלי להצטרך לצאת למסלול ריצה או הליכה בקור ומעל גבי משטחים רטובים ובוציים, פשוט ונוח יותר לעלות על ההליכון הביתי, לכוון את המהירות הרצויה לכם, לשים ברקע מוסיקה שאתם אוהבים ולצאת לדרך…

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים באימון ביתי?

במידה וטרם עסקתם בפעילות גופנית כזו או אחרת, אנו ממליצים לכם להיוועץ עם מדריכי כושר ומאמני כושר אישיים, וזאת על מנת שירכיבו עבורכם תכנית אימון אותה תוכלו ליישם בבית ובאמצעים השונים העומדים לרשותכם, לרבות, מכשור כושר ביתי. כמו כן, חשוב לקיים סשן של מתיחות מספר דקות לפני שאתם מתחילים את האימון הביתי, כאשר ההמלצה שלנו היא להקדיש בכל בוקר כ-10 עד 15 דקות לטובת אימון מתיחות.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *