קורס מדריכי חדר כושר

הציוד שכל מתאמן כושר אישי צריך

המודעות לאורח החיים הבריא, בדגש על חשיבות הפעילות הגופנית לבריאות, נמצאת כיום בשיאה. ישנם המתאמנים שבוחרים לחזק את גופם בחדרי הכושר הגדולים, בעוד ישנם אלו שבוחרים להתאמן בפורמט של אימון אישי. אם גם אתם נמנים בין אותם המתאמנים, לפניכם רשימת הציוד האולטימטיבית שתהפוך את האימונים שלכם לנעימים יותר, נוחים יותר ויעילים יותר!

נעלי הספורט – אילו נעליים כדאי לרכוש?

נעלי הספורט אכן ראויים לפתוח את רשימת הציוד לאימונים שלכם. שימו לב: העובדה כי יש לכם זוג נעלי ספורט בבית לא מספיקה. חשוב להבטיח לפני האימון הראשון שלכם כי הנעליים נוחות לכם, תומכות אתכם ומאפשרות לכם לנוע ללא כל הגבלה. רבים לא מודעים לכך אך גם נעלי ספורט יכולות להגיע לשחיקה ובלאי, בעיקר אם מדובר על נעלי ריצה. בהתאם לאופי האימונים שלכם (אימוני כוח, אירובי וכן הלאה), בחרו גם את זוג הנעליים החדשות.

חכמים בשמש עם כובע

עבור המתאמנים, מזג אוויר כמו זה שיש בישראל הוא חלום של ממש. מעבר לכך שהשמש מעניקה אנרגיה טובה והיא זו שהמון פעמים מתפקדת כמוטיבציה לצאת להתאמן, הרי שבזכותה גם ניתן להעתיק את האימונים מהחללים הסגורים אל המרחבים הפתוחים. כמעט בכל יום בשנה ניתן להתאמן תחת כיפת השמיים, כאשר מרבית המתאמנים יוצאים מהסטודיו בין החודשים אפריל לאוקטובר. לצד היתרונות הרבים שבאימוני חוץ, חשוב לקחת בחשבון גם את העובדה כי השמש מגיעה במגע ישיר אתכם, כך שחשוב שתהיו מוגנים ממנה, בין היתר באמצעות כובע.

מזרני ספורט – מי צריך אותם?

העובדה כי אתם מתאמנים עם מאמן כושר אישי לא אומרת כי לא תתאמנו גם לבד. מרבית המתאמנים פוגשים את המאמן שלכם כפעמיים או שלוש בשבוע, כאשר ההמלצה במקרים מסוימים היא להתאמן גם בתדירות גבוהה יותר. אם אתם מעוניינים לבצע תרגילים שונים לבדכם בבית הפרטי שלכם, זאת לאחר שקיבלתם המלצה על כך ותדרוך מלא מהמאמן שלכם, הרי שתהיו זקוקים למזרן. על מזרן הספורט ניתן לבצע סטים שונים של תרגילים, כאשר המטרה היא להעניק לכם נוחות מבלי שתצטרכו לבצע אותם ישירות על הרצפה הקרה.

משקולות במשקלים שונים

לצד התרגילים הרבים שניתן לבצע באמצעות משקל הגוף, גם ישנם תרגילים שמומלץ מאוד לבצע באמצעות משקולות. כידוע, ישנן משקולות המבוססות של משקלים קלים מאד כדוגמת משקולת של 2 ק"ג, אך גם ישנן משקולות מתאימות למתאמנים בשבלים מתקדמים יותר. בחרו לעצמכם את המשקולת המתאימה ביותר לתרגילים שאתם מבצעים, וגם לנקודה בה אתם נמצאים מבחינת תכנית האימונים שלכם. המשקלות מסייעות לכם באופן ישיר לשמור על הכושר גם בימים בהם אינכם נפגשים עם המאמן שלכם. לפני רכישת אביזרים, התייעצו עם מאמן הכושר שלכם. הוא יוכל לכוון אתכם ולמקד אתכם על האביזרים המתאימים לכם ביותר.

אופניים חשמליות

אופניים חשמליים, פעילות ספורטיבית וכל מה שביניהם

העולם הטכנולוגי והמודרני שאנו נמצאים בו הביא עמו המון שינויים חיוביים לצד כאלה שהיינו מעדיפים להימנע מהם. כאשר מדובר על עולם התחבורה ושילובו עם תחום הספורט, אנו עדים למגוון כלים שדורשים פעילות פיזית, חשמלית או ממונעת ואומנם שלל האפשרויות אכן נמצא במגמת עלייה מתמדת, אך עם זאת המחיר שאנו משלמים הוא בעוכרינו.

בעבר, אדם אשר רצה לרכב על אופניים עשה זאת בצורה המסורתית ונדרש ממנו לדווש בכדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. פעולה זאת גרמה לנו להיות מודעים יותר למצב הגופני שלנו ולגרום גם לאנשים שאינם מתעסקים בפעילות פיזית ברמה היום יומית לבצע מאמץ שתורם לבריאותם.

כיום ניתן לראות אופניים חשמליים בכל עבר, ואחוזי הגדילה של תחום זה הינם אסטרונומיים. אם בעבר ילדים למדו לרכב על אופניים על ידי שימוש בשיווי המשקל ותוך כדי ביצוע פעולות מוטוריות חשובות, כיום מדובר על לחיצת כפתור שתגרום לאופניים להגיע למהירויות של 30-40 קמ"ש.

יתרונות וחסרונות של אופניים חשמליים

כמו בכל תחום, גם כאן מדובר על חלוקה מעניינת בין שלל היתרונות של המצאת הכלי החשמלי אל מול החסרונות שהוא מייצר.

יתרונות

1. חיסכון כלכלי – אופניים חשמליים מהווים כלי תחבורה חלופי למכונית עבור הרבה אנשים ובמיוחד אלה שגרים בערים הגדולות. במקום להחזיק כלי רכב ממונע שדורש הוצאות כגון קניית הרכב, דלק, ביטוח, תשלום על חניות ועוד, ניתן להשתמש באופניים ולהימנע מכל ההוצאות האלו.

2. שמירה על איכות הסביבה – האופניים מוודאים שאינכם מוסיפים לפגיעה באיכות הסביבה מפני שאינכם שורפים דלק שגורם לפליטה נוספת של פחמן דו חמצני לאוויר העולם.

3. קיצור זמנים וחוסר עמידה בפקקים – שימוש בכלי זה מאפשר לכם להגיע מהר יותר ליעד שלכם (בטווח מסוים) וכמובן מונע מכם לעמוד בפקקים האינסופיים של מדינת ישראל.

חסרונות

1. ירידה בפעילות הספורטיבית – ילדים רבים גדלים עם אופניים חשמליים ומעדיפים אותם על פני האופניים המסורתיים. דבר זה מוריד את הרצון לבצע פעילויות ספורטיביות ותהליך ההתבגרות באופן זה משפיע רבות על השקפת עולמם לגבי רכוש.

2. ריבוי תאונות – אנשים רבים הפכו את האופניים לכלי התחבורה המרכזי שלהם ועל פי מכון התקנים של מדינת ישראל ישנם קריטריונים מסוימים שרק על פיהם מותר לנהוג. ישנה הגבלת מהירות ל25 קמ"ש, שלדה בגודל מסוים וסוללה שמספקת כוח מוגבל. במציאות, אנשים רבים משדרגים את האופניים ומגיעים למהירויות גבוהות וכתוצאה מכך ישנה גדילה במספר התאונות.

3. טווח נסיעה מוגבל – אופניים חשמליים מוגבלים בסוללה שמספקת כוח למנוע ובעקבות זאת מדובר על יכולות מוגבלות כאשר מדובר על טווח הנסיעה. טעינה של 4 שעות בדרך כלל מספיקה לנסיעה רציפה של כ-30 קמ"ש במרבית הכלים החשמליים.

כאמור, עולמנו ממשיך להתפתח בכל יום ומאפשר המצאות חדשות שגורמות לנו לנוחות ואף תורמות לשיפור איכות הסביבה, אך עם זאת ישנו מחיר שעלינו לעשות הכול בכדי להימנע ממנו ולוודא שאנו שומרים על עצמנו ועל הסביבה. אופניים חשמליים שיפרו רבות את מהלך השימוש בכלי הרכב ולצד הכבוד הראוי דעו איך להתנהל איתם באופן אחראי ובטוח.

מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן – מהו ולמי הוא מתאים

ניתוח מתיחת הבטן נועד כדי לסייע לאנשים שצורת בטנם השתנתה במהלך השנים באופן בו הצטברו באזור עודפי עור או שומנים "עקשניים". הניתוח מומלץ במיוחד עבור נשים לאחר לידות, אנשים שירדו במשקל באופן משמעותי וכד'. במהלך הניתוח, מוסרים הן השומנים והן העור העודף, תוך הידוק שרירי הבטן ועל ידי כך, מתקבלת בטן שטוחה לטווח הארוך.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן מתאים הן לגברים והן לנשים אשר סובלים מעודפי עור ו\או שומן, ואינם נמצאים במשקל מסוכן או סובלים ממחלה בריאותית שאינה מאפשרת לאדם לעבור את הניתוח. חשוב לציין שכל עלייה של 5 ק"ג ומעלה לאחר הניתוח יכולה לפגוע בתוצאותיו מבחינה אסתטית ולכן, לאישה שמתכננת עלייה במשקל כתוצאה מהריונות, מומלץ לשקול לדחות את הניתוח לכמה שנים קדימה. כמו כן, על הרופא המנתח לבדוק היטב את נתוניו האישיים של המטופל כדי לבחון את צורת הבטן, שקלול הגובה והמשקל וכן, מיקום השרירים או קיומם של בקעים. חשוב לציין כי הניתוח אינו מתאים לאנשים בעלי עודף משקל גבוה מאוד, אולם הרופא המנתח יצטרך לבדוק זאת בעת הייעוץ.

שלבי הניתוח

שלבי ניתוח מתיחת הבטן כוללים 3 עיקריים:

• הסרת עודפי שומן מאזור הבטן האמצעית והתחתונה.
• חיזוק שרירי הבטן הרופפים.
• מתיחת העור, תוך הסרת שאריות העור והשומן שנשארו באזור.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ובממוצע, אורך בין 2.5 שעות ל-4 שעות.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

החלמה מלאה מהניתוח תתקיים לרוב כ-6 שבועות לאחר הניתוח, אולם קיימים מטופלים שיוכלו לחזור לתפקוד מלא כבר אחרי שבועיים (לא כולל ביצוע פעילות גופנית מאומצת). מהירות ההחלמה, תלויה ביכולותיו הגופניות האישיות של האדם ובמאפיינים כמו: גיל, מורכבות הניתוח וכד'.

זמן קצר לאחר הניתוח, הבטן תהיה בצקתית והאדם יתקשה לעמוד או לנוע בחופשיות. עם זאת, כדי לזרז את ההחלמה ולמנוע את היווצרותם של קרישי דם במקום, רצוי לנסות וללכת זמן מה ביום, בהתאם ליכולות הגופניות ולהמלצת הרופא.

האם ייתכנו סיבוכים אחרי הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן שנעשה על ידי איש מקצוע, נחשב לבטוח לרוב, אך עם זאת, כמו בכל ניתוח כירורגי, גם במקרה זה ייתכנו סיכונים וסיבוכים שונים, כגון זיהום באזור הצלקת, דימום מוגבר, "הירדמות" של אזור הניתוח, הצטלקות שאינה אסתטית, הצטברות נוזלים בחלל הבטן ועוד. כדי למזער את הסיכונים ככל הניתן, יש לפנות למרפאה מיומנת ובעלת ניסיון בהליכים שכאלה לשם קבלת ייעוץ מתאים והדרכה אישית לאחר הניתוח.

מה עלות הניתוח?

במקרה של ניתוח מתיחת בטן מחיר משתנה מאוד בהתאם לסוג והיקף הניתוח, הכולל מאפיינים כמו: כמות השומן הנדרשת להורדה, עודפי העור הנדרשים להורדה, חלקי הבטן השונים הזקוקים לעיצוב וכמו כן, גם שאיבת השומן הנדרשת, במידה וקיים צורך. לכן, מומלץ לכל אדם השוקל לעבור את הניתוח להגיע לייעוץ במרפאה מוסמכת לשם קבלת חוות דעת מקצועית אודות ההליך המומלץ עבורו.

אוהבים לרוץ? בואו לעשות את זה כמו שצריך… בחו"ל

לא כולם מודעים לכך שישנה קהילה של אנשים בעלי תחביב אחד משותף ופופולרי, שהוא כמובן ריצה. אין ספק שריצה היא פעילות גופנית מבורכת, אבל כיום בעיניי אנשים רבים היא נתפסת גם כתחביב והזדמנות לחוות מקומות שונים, באמצעות ריצה בהם. הנושא הזה מספיק פופולרי בשביל שיצמח סביבו ז'אנר תיירותי, שהרעיון שלו הוא היכרות עם יעדים בחו"ל תוך כדי ריצה.

חופשות ריצה? יש חיה כזאת

כמו דברים רבים שתפסו פופולריות במהירות, גם במקרה של חופשות הריצה ייתכן שמדובר בטרנד שיחלוף, אבל כרגע לא ניתן להתעלם ממנו. עבור חובבי הריצה, הרעיון של ריצה בחו"ל באתרים תיירותיים שהם לא ראו מעולם מעורר ריגוש וסקרנות. עבור רובנו, הרעיון של חופשה בא בעקבות רצון בשחרור ורוגע, אבל עבור חובבי הריצה האדוקים ביותר, לא מדובר במשהו שהם יהיו מעוניינים להתנתק ממנו, אז הם יעדיפו לשלב את הריצה כחלק מהחופשה ואף לבנות את החופשה סביב הנושא.

הקונספט של חופשות ריצה החל כנראה בעקבות העובדה שספורטאים מהתחום נעזרו בגורמים מחברות התיירות על מנת לבנות לעצמם תכנית לחופשה שבמרכזה עומד העיסוק העיקרי שלהם, שהוא כמובן ריצה. ספורטאי שביקש לבנות לעצמו תכנית שכזו, יצר קשר עם חברה מתחום התיירות ודאג להרכיב מסלול שיוכל לאפשר לו לרוץ באזורים תיירותיים ואף אקזוטיים יותר, כאשר החברה שעמה הספורטאי עובד דואגת לטפל בכל מה שנדרש עבור חופשה כזו, החל מהנושא של ביטוח רפואי במקרי פציעה ועד לאספקת טלפון לווייני עבור מי שבוחר לרוץ במקומות מבודדים יותר.

תיירות הספורט

בעקבות זיהוי הטרנד הצומח, חברות התיירות החלו לפעול ולבנות תכניות עבור ספורטאים המבקשים לצאת לחופשה בחו"ל, ללא ויתור על עיסוקם ותחביבם. במסגרת ההתמקצעות של חברות התיירות בתחום, נבנו תכניות שמתאימות למגוון סיטואציות, עבור בודדים, זוגות ומשפחות. במסגרת התכניות האלה ניתן למצוא נסיעות מאורגנות להשתתפות במרתונים לדוגמה, שכוללים את כל השירותים הכרוכים בפעילות שכזו, לרבות ביטוחים, טלפון לווייני ושירותים נוספים.

עבור אלו מבינינו שלא מודעים לנושא, כדי להבין את סדר הגודל של התחום התיירותי הזה, נציין שאלפי ישראלים טסים בכל שנה להשתתף במרתונים ברחבי העולם. מדובר באנשים פרטיים שטסים לבד או עם חברים, משפחה ובני זוג, אך ישנן גם קבוצות ריצה גדולות שיוצאות ביחד באופן מאורגן. ייתכן ולא כולם יוכלו להבין את הקסם שבסוג כזה של חופשה, אבל עבור אלו שאוהבים לרוץ וחובבים את התחום, אין תחליף לחופשה שכזאת.