איזה ציוד צריך לקחת כשטסים לטיול גלישה בחו"ל?

 

כל גולש יכול להעיד שטיול גלישה לאחד מאתרי הגלישה הפופלריים ביותר בעולם הוא ללא ספק אחת החוויות המטריפות ביותר שניתן לחוות כגולש. הגלים הגבוהים והמהירים שככל הנראה לא תמצאו בארץ מספקים אתגר חדש כמעט בכל יום שבו אתה נמצא על החוף. וזה מבלי לדבר על התחושה הזו שעוברת בגוף כשאתה מגיע לחוף מלא גולשים, ברמות שונות ואתה פשוט יכול להרגיש שאתה חלק מקהילה ענקית בעלת אותה תשוקה כמו שלך. אז אם אתם מתכננים טיול גלישה בזמן הקרוב, הכנו עבורכם רשימה של ציוד שכדאי לכם לקחת איתכם, במיוחד אם מדובר בפעם הראשונה.

ערכת תיקונים לגלשן

כשאתם יוצאים לטיול גלישה בחול, אין לכם דרך לדעת באיזה אתגרים חדשים תעמידו את הגלשן שלכם, ואיך הוא יגיב לכך. הרי גם הגלשן האיכותי ביותר, שנבנה מחומרי הגלם הטובים ביותר, יכול עדיין להתקל בקשיים מול הגלים השונים במדינות השונות אליהן תגיעו. לעיתים יכולים להופיע סדקים, שפשופים ועוד כל מיני תקלות קטנות שיכולות בסופו של יום להצטבר ולהשפיע על איכות הגלישה שלכם שתעלו על הגלשן. לכן, כשאתם מתכננים טיול גלישה בחול, חשוב לקחת איתכם ערכת תיקונים לגלשן על כל צרה שלא תבוא. ככה תוכלו לוודא ששום דבר לא "הורס" לכם את הטיול (שהשקעתם בו זמן וכסף) ואתם מוכנים מראש לכל צרה שלא תבוא.

ערכת עזרה ראשונה

אין דרך להגיד את מבלי להשמע כמו הורה מודאג  – אבל בסופו של יום, אנחנו עוסקים כאן בספורט אתגרי שכולל בתוכו סכנות ודאגות רבות. נכון, במידה ותצטרכו טיפול מקיף יותר (ונקווה שלא תזדקקו לכך), תמיד תוכלו לפנות לבית החולים הקרוב. אבל יש לא מעט פציעות שהן פציעות קלות ושטחיות, שחבל להתחיל לרוץ לבית חולים במדינה זרה על מנת למצוא רופא שיטפל בהן, במיוחד אם אתם יכולים לטפל בהן בעצמכם. לכן, ברשימת הציוד שלכם לטיול גלישה בחול, היינו ממליצים לכם לכלול גם ערכת עזרה ראשונה, כי כמו שאתם תטפלו ותדאגו לגלשן שלכן – כך גם חשוב שתהיה לכם את האפשרות לשמור ולטפל בעצמכם.

אביזרי גלישה חלופיים

בין אם מדובר בליש (הרצועה שמחברת את הגלשן לרגל), בסניפרים, חולצות גלישה או מכנסי גלישה – מכל אחד מהחפצים שאתם לוקחים אתכם לטיול גלישה בחול, רצוי וכדאי לקחת שניים למידת הצורך. כך תחסכו לכם זמן וכאב ראש ובעיקר כסף שלא תצטרכו לבזבז בחו"ל על אביזרי גלישה חלופיים.

טיול מהנה!

קורס מדריכי חדר כושר

הציוד שכל מתאמן כושר אישי צריך

המודעות לאורח החיים הבריא, בדגש על חשיבות הפעילות הגופנית לבריאות, נמצאת כיום בשיאה. ישנם המתאמנים שבוחרים לחזק את גופם בחדרי הכושר הגדולים, בעוד ישנם אלו שבוחרים להתאמן בפורמט של אימון אישי. אם גם אתם נמנים בין אותם המתאמנים, לפניכם רשימת הציוד האולטימטיבית שתהפוך את האימונים שלכם לנעימים יותר, נוחים יותר ויעילים יותר!

נעלי הספורט – אילו נעליים כדאי לרכוש?

נעלי הספורט אכן ראויים לפתוח את רשימת הציוד לאימונים שלכם. שימו לב: העובדה כי יש לכם זוג נעלי ספורט בבית לא מספיקה. חשוב להבטיח לפני האימון הראשון שלכם כי הנעליים נוחות לכם, תומכות אתכם ומאפשרות לכם לנוע ללא כל הגבלה. רבים לא מודעים לכך אך גם נעלי ספורט יכולות להגיע לשחיקה ובלאי, בעיקר אם מדובר על נעלי ריצה. בהתאם לאופי האימונים שלכם (אימוני כוח, אירובי וכן הלאה), בחרו גם את זוג הנעליים החדשות.

חכמים בשמש עם כובע

עבור המתאמנים, מזג אוויר כמו זה שיש בישראל הוא חלום של ממש. מעבר לכך שהשמש מעניקה אנרגיה טובה והיא זו שהמון פעמים מתפקדת כמוטיבציה לצאת להתאמן, הרי שבזכותה גם ניתן להעתיק את האימונים מהחללים הסגורים אל המרחבים הפתוחים. כמעט בכל יום בשנה ניתן להתאמן תחת כיפת השמיים, כאשר מרבית המתאמנים יוצאים מהסטודיו בין החודשים אפריל לאוקטובר. לצד היתרונות הרבים שבאימוני חוץ, חשוב לקחת בחשבון גם את העובדה כי השמש מגיעה במגע ישיר אתכם, כך שחשוב שתהיו מוגנים ממנה, בין היתר באמצעות כובע.

מזרני ספורט – מי צריך אותם?

העובדה כי אתם מתאמנים עם מאמן כושר אישי לא אומרת כי לא תתאמנו גם לבד. מרבית המתאמנים פוגשים את המאמן שלכם כפעמיים או שלוש בשבוע, כאשר ההמלצה במקרים מסוימים היא להתאמן גם בתדירות גבוהה יותר. אם אתם מעוניינים לבצע תרגילים שונים לבדכם בבית הפרטי שלכם, זאת לאחר שקיבלתם המלצה על כך ותדרוך מלא מהמאמן שלכם, הרי שתהיו זקוקים למזרן. על מזרן הספורט ניתן לבצע סטים שונים של תרגילים, כאשר המטרה היא להעניק לכם נוחות מבלי שתצטרכו לבצע אותם ישירות על הרצפה הקרה.

משקולות במשקלים שונים

לצד התרגילים הרבים שניתן לבצע באמצעות משקל הגוף, גם ישנם תרגילים שמומלץ מאוד לבצע באמצעות משקולות. כידוע, ישנן משקולות המבוססות של משקלים קלים מאד כדוגמת משקולת של 2 ק"ג, אך גם ישנן משקולות מתאימות למתאמנים בשבלים מתקדמים יותר. בחרו לעצמכם את המשקולת המתאימה ביותר לתרגילים שאתם מבצעים, וגם לנקודה בה אתם נמצאים מבחינת תכנית האימונים שלכם. המשקלות מסייעות לכם באופן ישיר לשמור על הכושר גם בימים בהם אינכם נפגשים עם המאמן שלכם. לפני רכישת אביזרים, התייעצו עם מאמן הכושר שלכם. הוא יוכל לכוון אתכם ולמקד אתכם על האביזרים המתאימים לכם ביותר.

אופניים חשמליות

אופניים חשמליים, פעילות ספורטיבית וכל מה שביניהם

העולם הטכנולוגי והמודרני שאנו נמצאים בו הביא עמו המון שינויים חיוביים לצד כאלה שהיינו מעדיפים להימנע מהם. כאשר מדובר על עולם התחבורה ושילובו עם תחום הספורט, אנו עדים למגוון כלים שדורשים פעילות פיזית, חשמלית או ממונעת ואומנם שלל האפשרויות אכן נמצא במגמת עלייה מתמדת, אך עם זאת המחיר שאנו משלמים הוא בעוכרינו.

בעבר, אדם אשר רצה לרכב על אופניים עשה זאת בצורה המסורתית ונדרש ממנו לדווש בכדי להגיע מנקודה א' לנקודה ב'. פעולה זאת גרמה לנו להיות מודעים יותר למצב הגופני שלנו ולגרום גם לאנשים שאינם מתעסקים בפעילות פיזית ברמה היום יומית לבצע מאמץ שתורם לבריאותם.

כיום ניתן לראות אופניים חשמליים בכל עבר, ואחוזי הגדילה של תחום זה הינם אסטרונומיים. אם בעבר ילדים למדו לרכב על אופניים על ידי שימוש בשיווי המשקל ותוך כדי ביצוע פעולות מוטוריות חשובות, כיום מדובר על לחיצת כפתור שתגרום לאופניים להגיע למהירויות של 30-40 קמ"ש.

יתרונות וחסרונות של אופניים חשמליים

כמו בכל תחום, גם כאן מדובר על חלוקה מעניינת בין שלל היתרונות של המצאת הכלי החשמלי אל מול החסרונות שהוא מייצר.

יתרונות

1. חיסכון כלכלי – אופניים חשמליים מהווים כלי תחבורה חלופי למכונית עבור הרבה אנשים ובמיוחד אלה שגרים בערים הגדולות. במקום להחזיק כלי רכב ממונע שדורש הוצאות כגון קניית הרכב, דלק, ביטוח, תשלום על חניות ועוד, ניתן להשתמש באופניים ולהימנע מכל ההוצאות האלו.

2. שמירה על איכות הסביבה – האופניים מוודאים שאינכם מוסיפים לפגיעה באיכות הסביבה מפני שאינכם שורפים דלק שגורם לפליטה נוספת של פחמן דו חמצני לאוויר העולם.

3. קיצור זמנים וחוסר עמידה בפקקים – שימוש בכלי זה מאפשר לכם להגיע מהר יותר ליעד שלכם (בטווח מסוים) וכמובן מונע מכם לעמוד בפקקים האינסופיים של מדינת ישראל.

חסרונות

1. ירידה בפעילות הספורטיבית – ילדים רבים גדלים עם אופניים חשמליים ומעדיפים אותם על פני האופניים המסורתיים. דבר זה מוריד את הרצון לבצע פעילויות ספורטיביות ותהליך ההתבגרות באופן זה משפיע רבות על השקפת עולמם לגבי רכוש.

2. ריבוי תאונות – אנשים רבים הפכו את האופניים לכלי התחבורה המרכזי שלהם ועל פי מכון התקנים של מדינת ישראל ישנם קריטריונים מסוימים שרק על פיהם מותר לנהוג. ישנה הגבלת מהירות ל25 קמ"ש, שלדה בגודל מסוים וסוללה שמספקת כוח מוגבל. במציאות, אנשים רבים משדרגים את האופניים ומגיעים למהירויות גבוהות וכתוצאה מכך ישנה גדילה במספר התאונות.

3. טווח נסיעה מוגבל – אופניים חשמליים מוגבלים בסוללה שמספקת כוח למנוע ובעקבות זאת מדובר על יכולות מוגבלות כאשר מדובר על טווח הנסיעה. טעינה של 4 שעות בדרך כלל מספיקה לנסיעה רציפה של כ-30 קמ"ש במרבית הכלים החשמליים.

כאמור, עולמנו ממשיך להתפתח בכל יום ומאפשר המצאות חדשות שגורמות לנו לנוחות ואף תורמות לשיפור איכות הסביבה, אך עם זאת ישנו מחיר שעלינו לעשות הכול בכדי להימנע ממנו ולוודא שאנו שומרים על עצמנו ועל הסביבה. אופניים חשמליים שיפרו רבות את מהלך השימוש בכלי הרכב ולצד הכבוד הראוי דעו איך להתנהל איתם באופן אחראי ובטוח.

מתיחת בטן

ניתוח מתיחת בטן – מהו ולמי הוא מתאים

ניתוח מתיחת הבטן נועד כדי לסייע לאנשים שצורת בטנם השתנתה במהלך השנים באופן בו הצטברו באזור עודפי עור או שומנים "עקשניים". הניתוח מומלץ במיוחד עבור נשים לאחר לידות, אנשים שירדו במשקל באופן משמעותי וכד'. במהלך הניתוח, מוסרים הן השומנים והן העור העודף, תוך הידוק שרירי הבטן ועל ידי כך, מתקבלת בטן שטוחה לטווח הארוך.

למי מתאים הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן מתאים הן לגברים והן לנשים אשר סובלים מעודפי עור ו\או שומן, ואינם נמצאים במשקל מסוכן או סובלים ממחלה בריאותית שאינה מאפשרת לאדם לעבור את הניתוח. חשוב לציין שכל עלייה של 5 ק"ג ומעלה לאחר הניתוח יכולה לפגוע בתוצאותיו מבחינה אסתטית ולכן, לאישה שמתכננת עלייה במשקל כתוצאה מהריונות, מומלץ לשקול לדחות את הניתוח לכמה שנים קדימה. כמו כן, על הרופא המנתח לבדוק היטב את נתוניו האישיים של המטופל כדי לבחון את צורת הבטן, שקלול הגובה והמשקל וכן, מיקום השרירים או קיומם של בקעים. חשוב לציין כי הניתוח אינו מתאים לאנשים בעלי עודף משקל גבוה מאוד, אולם הרופא המנתח יצטרך לבדוק זאת בעת הייעוץ.

שלבי הניתוח

שלבי ניתוח מתיחת הבטן כוללים 3 עיקריים:

• הסרת עודפי שומן מאזור הבטן האמצעית והתחתונה.
• חיזוק שרירי הבטן הרופפים.
• מתיחת העור, תוך הסרת שאריות העור והשומן שנשארו באזור.

הניתוח מתבצע בהרדמה מלאה ובממוצע, אורך בין 2.5 שעות ל-4 שעות.

החלמה מניתוח מתיחת בטן

החלמה מלאה מהניתוח תתקיים לרוב כ-6 שבועות לאחר הניתוח, אולם קיימים מטופלים שיוכלו לחזור לתפקוד מלא כבר אחרי שבועיים (לא כולל ביצוע פעילות גופנית מאומצת). מהירות ההחלמה, תלויה ביכולותיו הגופניות האישיות של האדם ובמאפיינים כמו: גיל, מורכבות הניתוח וכד'.

זמן קצר לאחר הניתוח, הבטן תהיה בצקתית והאדם יתקשה לעמוד או לנוע בחופשיות. עם זאת, כדי לזרז את ההחלמה ולמנוע את היווצרותם של קרישי דם במקום, רצוי לנסות וללכת זמן מה ביום, בהתאם ליכולות הגופניות ולהמלצת הרופא.

האם ייתכנו סיבוכים אחרי הניתוח?

ניתוח מתיחת בטן שנעשה על ידי איש מקצוע, נחשב לבטוח לרוב, אך עם זאת, כמו בכל ניתוח כירורגי, גם במקרה זה ייתכנו סיכונים וסיבוכים שונים, כגון זיהום באזור הצלקת, דימום מוגבר, "הירדמות" של אזור הניתוח, הצטלקות שאינה אסתטית, הצטברות נוזלים בחלל הבטן ועוד. כדי למזער את הסיכונים ככל הניתן, יש לפנות למרפאה מיומנת ובעלת ניסיון בהליכים שכאלה לשם קבלת ייעוץ מתאים והדרכה אישית לאחר הניתוח.

מה עלות הניתוח?

במקרה של ניתוח מתיחת בטן מחיר משתנה מאוד בהתאם לסוג והיקף הניתוח, הכולל מאפיינים כמו: כמות השומן הנדרשת להורדה, עודפי העור הנדרשים להורדה, חלקי הבטן השונים הזקוקים לעיצוב וכמו כן, גם שאיבת השומן הנדרשת, במידה וקיים צורך. לכן, מומלץ לכל אדם השוקל לעבור את הניתוח להגיע לייעוץ במרפאה מוסמכת לשם קבלת חוות דעת מקצועית אודות ההליך המומלץ עבורו.